People are constantly exposed to both major and minor stressors throughout life. There are many ways to break free from the routines of daily life, but for me, travel has been the most effective means of escape.
From an existential perspective, being removed from my familiar surroundings and placed into unfamiliar spaces dismantles the patterns of living I once took for granted. This dislocation allows me to reconnect with a more authentic sense of self and awaken emotional sensitivities that are often dulled in everyday life. Travel, for me, becomes a catalyst for this emotional awakening. That is why I always bring a camera with me on my journeys. With a heightened sense of anticipation and subtle tension—not found in daily life—I engage with landscapes in a deeper, more attentive way.
The landscape series presented in this exhibition was photographed during a trip to Yanagawa City, Fukuoka Prefecture, in Kyushu, Japan, in the summer of 2018. It captures the quiet beauty of Yanagawa’s canals, translating their tranquil and picturesque scenery into visual form.
사람들은 인생을 살아가며 크고, 작은 stress에 노출된다. 주어진 일상을 탈피하는 방법은 여러 가지로 존재하지만 필자는 여행이라는 행위를 통하여 주어진 일상에서 이탈하곤 한다.
존재론적 관점에서 내가속한 일상 속에서 벗어나 낯선 공간에 놓이게 되고 내 존재는 당연히 여겼던 삶의 방식이 해체되고 진정한 나에 대한 지각이 충만해 평소에 늦기지 못했던 감성을 여행이라는 과정을 통해서 유발시키는 계기를 가져온다. 그래서 필자는 여행을 떠나게 되면 camera라는 매체와 동행하게 된다. 새로운 혹은 낮선 그리고 약간의 긴장, 일상이 아닌 기대감으로 풍경을 접하게 된다.
이번 전시회에 발표한 풍경작업은 2018년 여름, 일본 큐슈, 후쿠오카현, 야나가와시를 여행하며 촬영한 작업이며 야나가와시의 수로의 아름다운 풍경을 사진으로 옮긴 작업이다.